GreekBooks CDS

Basket

  Παράδοση στο σπίτι σας

Υγιεινή διατροφή και ζωή

Για σχετικά προϊόντα πατήστε εδώ

Για σχετικά προϊόντα πατήστε τον από κάτω σύνδεσμο

Διατροφή

”Hide”


 

Είναι πλέον γεγονός, ότι οι απειλές για εκφυλιστικές παθήσεις, όπως η αρτηριοσκλήρωση με όλες τις συνέπειές της, καρδιακά, εγκεφαλικά, έλκη, καρκίνοι κ.λπ., κάθε μέρα πολλαπλασιάζονται.

Και τούτο γιατί οι άνθρωποι δεν έχουν ακόμη συνειδητοποιήσει ότι ο κακός τρόπος διατροφής και διαβίωσής των γενικότερα, αποτελούν την κύρια, τη βασικότερη αιτία των παθήσεων αυτών. Πόσες φορές και σε πόσες περιπτώσεις οι γιατροί (κλασικοί και μη), οι υγιεινιστές και άλλοι επιστήμονες της υγείας, δεν συνιστούν ένα σωστό, υγιεινό, ωφέλιμο τρόπο δίαιτας και διαβίωσης; Λίγοι όμως, ελάχιστοι ίσως, είναι εκείνοι που συμμορφούμενοι με τις οδηγίες και συμβουλές των γιατρών και υγιεινιστών, καταφέρουν να διατηρούν την υγεία τους σε θαυμαστή κατάσταση, αλλά και να θεραπεύονται άμεσα και απλά χωρίς φάρμακα και εγχειρίσεις, σε περίπτωση κάποιας πάθησης. Επειδή λοιπόν η τήρηση των συστάσεων και συμβουλών αυτών τυχαίνει να αποτελούν, όπως πιστεύουμε, αναπόδραστη ανάγκη για να επιζήσει ομαλά χωρίς περιπέτειες το γένος μας σαν άτομα, σαν οικογένεια, σαν κοινωνία και σαν έθνος, δεν θεωρούμε περιττό, να επαναλάβουμε και εδώ, σε πολύ σύντομη αναφορά, τις συστάσεις και συμβουλές των ειδικών αυτών επιστημόνων.

 

diatrofi

 

  1. ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Θα πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στα ώριμα φρούτα (γλυκά και ξινά) της εποχής και κατά κανόνα 2 ώρες προ του φαγητού και σε κάθε περίπτωση με άδειο στομάχι. Ξηροί καρποί (αμύγδαλα, καρύδια, φουντούκια, φιστίκια κ.λπ.) ωμοί και όχι ψημένοι και αλατισμένοι. Ξηρά φρούτα (δαμάσκηνα, βερύκοκα, χουρμάδες, σύκα, σταφίδες κ.λπ.) αγνά και καλής ποιότητας.

Στα λαχανικά όλων των ειδών σε ωμές σαλάτες και βραστά ή καλύτερα ατμόβραστα, όσα δεν τρώγονται ωμά.

Στα δημητριακά όλων των ειδών (σιτάρι, κριθάρι, βρώμη, καλαμπόκι, ρύζι, σίκαλη, φαγόπυρο, κεχρί) χωρίς να είναι αποφλοιωμένα και γυαλισμένα και να μην κοσκινίζονται όταν γίνονται αλεύρι.

Ζυμαρικά παρασκευασμένα με αλεύρι ολικής άλεσης (όχι κοσκινισμένο) και πάντοτε βραστά χωρίς καυτά λάδια και βούτυρα.

Ψωμί από αλεύρι (σιταριού, κριθαριού, σίκαλης, σόγιας, καλαμποκιού κ.λπ.) ολικής άλεσης, δηλαδή να μην έχει κοσκινιστεί και αφαιρεθεί το πίτουρο και άλλα του ζωτικά στοιχεία.

Όσπρια όλων των ειδών, βραστά σε μέτριες όμως ποσότητες γιατί είναι συμπυκνωμένη τροφή. Και μη ξεχνάμε τη σόγια, αυτό το πληθωρικό σε πρωτεΐνες προϊόν (μέχρι 40% ενώ το κρέας μέχρι 30%0 όσπριο), που γίνεται αλεύρι και με αυτό παρασκευάζονται από ψωμί, φαγητά, μπιφτέκια, σουβλάκια, γλυκά, μέχρι γάλα και τυρί.

Κρέατα χωρίς όμως λίπη μια έως δύο το πολύ φορές τον μήνα μόνο ψητά ή βραστά και κατά απόλυτο προτίμηση κοτόπουλο ελεύθερης βοσκής (αν είναι δυνατόν) χωρίς την πέτσα και τα λίπη.

Ψάρια δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα, φρέσκα, αδιακρίτως κατηγορίας, ψητά ή βραστά (όχι τηγανητά) κατά προτίμηση κατώτερης κατηγορίας, όπως σαρδέλες, γόπες, μαρίδες κλπ. αρκεί να είναι φρέσκα και από καθαρή θάλασσα.

Αυγά φρέσκα βραστά μελάτα και όχι τηγανητά και εάν είναι δυνατόν από κότες ελεύθερης βοσκής, τρεφόμενες δηλαδή με σπόρους και πρασινάδες. Τα αυγά είναι είδος υψηλότατης βιολογικής αξίας, αλλά με συνεχή κατανάλωση και για όσους έχουν λόγους, όπως οι πάσχοντες από χοληστεριναιμία, συκώτι, νεφρά κ.λπ., ελάχιστα ή καθόλου, ανάλογα με τις οδηγίες του γιατρού των.

Γάλα φρέσκο, ωμό και από υγιές ζώο, κατά προτίμηση κατσικίσιο και εν πάση περιπτώσει άπαχο (αποβουτυρωμένο). Γιαούρτι άπαχο (με πολύ χαμηλά λιπαρά). Τυριά με λίγο ή καθόλου αλάτι και κατά βάση φέτα ξαλμυρισμένη και μυτζήθρα νωπή, άπαχη και ανάλατη.

Λίπη μόνο φυτικά, όπως σογιέλαιο, ηλιέλαιο, καλαμποκέλαιο (πολυακόρεστα) και κυρίως ελαιόλαδο (μονοκόρεστο) αλλά παρθένο, αγνό (χωρίς προσμίξεις) ενός το πολύ βαθμού οξύτητας, ωμό και όχι τηγανισμένο, τσιγαρισμένο ή βρασμένο γιατί έτσι γίνεται επιβλαβές, δηλαδή από ακόρεστο που είναι σε φυσική κατάσταση γίνεται κορεσμένο. Στο φαγητό να ρίχνεται αφού κατεβάσουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά. Οι όροι αυτοί ισχύουν, όπως νοείται, και για τα λοιπά καταναλώσιμα φυτικά λίπη.

Τα καρυκεύματα, να είναι αγνά φυτικά, όπως μαϊντανός, σέλινο, άνηθο, σκόρδο, κρεμμύδι, λεμόνι (όχι ξύδι), ρίγανη, δυόσμος κ.λπ. Όσο για το αλάτι λιγοστό και να είναι θαλασσινό γνήσιο. Αν δεν χρησιμοποιείται καθόλου τόσο το καλύτερο αφού τα συστατικά του βρίσκονται σε αγνή κατάσταση σε διάφορα λαχανικά (μαϊντανό, κρεμμύδι, λεμόνι, σέλινο κ.λπ.).

Γλυκαντικά, μέλι αγνό (όχι βρασμένο) και χυμοί από γλυκά φρούτα. Ζάχαρη άσπρη ποτέ, γιατί με την επεξεργασία που της γίνεται, αφαιρούνται όλα της τα χρήσιμα για τον οργανισμό στοιχεία και έτσι κατά την αφομοίωση, αντί να δίνει, αφαιρεί από τον οργανισμό χρήσιμα στοιχεία όπως το ασβέστιο κ.ά. Χυμοί φρούτων – Λαχανικών είναι το θέμα του παρόντος εγχειριδίου, όπως αναπτύσσεται στις επόμενες σελίδες.

  1. ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΙ

Καλό είναι να κρατούνται κάποιοι συνδυασμοί στα διάφορα γεύματα. Έτσι, στο ίδιο γεύμα δεν πρέπει να τρώγονται πολλά είδη λευκωματούχων ζωικών τροφών παρά μόνο ένα, δηλαδή ή κρέας ή ψάρι, ή τυρί ή αυγά, και ότι είναι κατασκευασμένο με αυτά. Κρέας και ψάρι δεν συνδυάζονται με ζυμαρικά. Πολλά είδη αμυλωδών τροφών στο ίδιο γεύμα δηλ. και ψωμί και ρύζι και μακαρόνια και πατάτες κ.λπ. δεν συνιστώνται, δύο μόνο απ’ αυτά αρκούν. Τα λαχανικά ωμά ή βραστά συνδυάζονται με όλες τις τροφές εκτός της ντομάτας που συνδυάζεται καλά μόνο με τυρί, με λαχανικά και ξηρούς καρπούς.

  1. ΠΟΤΑ

Όλα τα οινοπνευματώδη (αλκοολούχα) ποτά απαγορεύονται γιατί κουράζουν και προσβάλλουν το συκώτι, τα νεύρα κ.λπ., μόνο ένα έως δύο το πολύ ποτηράκια κρασί αγνό – χωρίς χημικά – στη διάρκεια του φαγητού.

Καφές, τσάι εμπορίου (ξένο), κόκες, σοκολάτες, μπύρα και όσα ποτά περιέχουν αυτά τα είδη, δεν ενδείκνυνται σε καμία περίπτωση. Ο καθηγητής Παθολογίας στο Παν/μιο Αθηνών Στ. Καραγιαννόπουλος στο βιβλίο του “ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΤΡΩΜΕ” στη σελίδα 134 γράφει: “Το οινόπνευμα κάνει πάντα κακό στο συκώτι σε οποιαδήποτε ποσότητα” και στη σελίδα 137: “Το σλόγκαν, «το ουίσκι κάνει καλό στην καρδιά» έχει σκόπιμα διαδοθεί από τις εταιρείες που το διακινούν και δεν έχει επιβεβαιωθεί επιστημονικά”. Νερό καθαρό να πίνεται άφθονο όχι όμως στη διάρκεια του φαγητού, αλλά 15-20 λεπτά πριν ή 2-3 ώρες μετά το φαγητό.

  1. ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ

Για την εξοντωτική δράση του καπνού στον ανθρώπινο οργανισμό και στην κοινωνία, έχουν γραφεί και λεχθεί από ειδικούς επιστήμονες (Γιατρούς, Υγιεινιστές κ.λπ.) τόσα, ώστε εμείς εδώ περιοριζόμαστε να σημειώσουμε μόνο τα ακόλουθα: 

α. “Ο καπνός περιέχει τρεις χιλιάδες (3.000) τοξικά στοιχεία. Δόκτωρ JEANLOUISJULLIEN: 101 Συμβουλές για Καρδιοπαθείς και Υπερτασικούς. Έκδοση ΦΥΤΡΑΚΗΣ – HACHETTE. 

β. “Το κάπνισμα θα αποτελεί μέχρι το τέλος του αιώνα την πρώτη αιτία θανάτου στον κόσμο. Το κάπνισμα αναδεικνύεται σε μεγαλύτερο δολοφόνο από το AIDS. Το 30% των θανάτων από κάπνισμα οφείλεται σε καρκίνους όλων των μορφών και σε επιστημονικά εξακριβωμένα ποσοστά θανάτων από παθήσεις καρδιάς και πνευμόνων. Μέχρι το έτος 2025, στις αναπτυσσόμενες χώρες, το 70% των θανάτων θα οφείλεται στο κάπνισμα”. “Το 30% των συνολικών δαπανών για την υγεία αφορά σε δαπάνες περιθάλψεως ασθενών που πάσχουν από παθήσεις οφειλόμενες στο κάπνισμα. Τα έξοδα του κράτους για την αντιμετώπιση προβλημάτων προκαλουμένων από το κάπνισμα είναι 6-7 φορές μεγαλύτερααπό τα έσοδά του από τον καπνό. Δέκα πέντε χιλιάδες (15.000) τουλάχιστον Έλληνες πεθαίνουν κάθε χρόνο εξαιτίας του καπνίσματος”. Εφημ. “ΤΟ ΒΗΜΑ”. Αυτά μόνο, φρονούμε, αρκούν για να εννοήσουν οι καπνίζοντες πόσο επικίνδυνο και επιζήμιο είναι για τη σωματική και ψυχική – στοιχεία αλληλένδετα – υγεία των ιδίων και ακόμα των μη καπνιζόντων από το οικογενειακό, το εργασιακό, και το κοινωνικό τους περιβάλλον, γιατί, όπως όλοι γνωρίζουν, σε στενό κύκλο ατόμων και προπάντων σε κλειστούς χώρους, όπου συμβαίνει να καπνίζει κάποιο (ή κάποια) από αυτά, καπνίζουν έμμεσα και τα λοιπά άτομα του κύκλου ή του χώρου (παθητικό κάπνισμα). Δεν είναι λοιπόν τρομακτικό το ερώτημα: τι φταίνε τα μωρά και τα μικρά παιδιά καπνιζόντων γονέων που δηλητηριάζονται καθημερινά μέσα στο σπίτι από τον καπνό του τσιγάρου των γονέων τους;

  1. ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ

Όχι ξενύχτια (μια ώρα ύπνου πριν από τις δώδεκα τα μεσάνυχτα ισοδυναμεί με δύο ώρες μετά τα μεσάνυχτα), αλλά ύπνος κανονικός από νωρίς το βράδυ και από 7-8 ώρες. Το μεσημέρι έστω και μια ώρα ύπνου – προπαντός το καλοκαίρι – είναι ωφέλιμος και για τους ηλικιωμένους απαραίτητος. Όχι υπερκοπώσεις γιατί εξαντλούν το δυναμικό απόθεμα του οργανισμού, όχι εκνευρισμοί, άγχη και στεναχώριες. Όχι συγκινησιακές εντάσεις και ψυχικές δοκιμασίες. Έκθεση του σώματος τακτικά στον καθαρό αέρα, στον ήλιο και στο φως της ημέρας. Τα θαλάσσια και τα άλλα υδρόλουτρα είναι απαραίτητο στοιχείο ζωής. Η άσκηση του σώματος και η κίνηση γενικά να μην παραμελούνται. Τα γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδυνό) να παίρνονται με ομαλές οργανικές και ψυχολογικές συνθήκες, στην ώρα του φαγητού δηλαδή, να μην υπάρχει αδιαθεσία, κούραση (σωματική, διανοητική), εκνευρισμός ή άλλη ένταση, να μασάτε και να σιαλώνετε καλά η τροφή, να μην πίνετε νερό (παρά μόνο 15-20 λεπτά πριν ή 2-3 ώρες μετά το φαγητό), να μην γίνονται έντονες συζητήσεις και εκδηλώσεις. Ιδιαίτερα τονίζεται να μην παίρνετε κανένα γεύμα εάν δεν υπάρχει πείνα και διάθεση για φαγητό (τα ορεκτικά για ν’ ανοίγει η όρεξη είναι κακή εφεύρεση). Μετά τα γεύματα (μεσημεριανό, βραδυνό) επιβάλλεται ανάπαυση 2-3 ωρών και όχι αμέσως μετά τα γεύματα εργασία ή κατάκλιση.

diatrofi-dio

Για περισσότερα πατήστε στον απο κατω σύνδεσμο

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Loading...